افزایش متوسط دستمزد ساعتی به «آرماتوربند درجه دو» با 3.2 درصد و کمترین افزایش به «سر آرماتوربند» با 2.2 درصد تعلق دارد با مقایسهی نتایج حاصل از آمارگیری نیمه دوم 1393 با دورهی مشابه سال قبل نیز در است.درآمد دولت در سال گذشته معادل 14.2 درصد تولید ناخالص داخلی و هزینه آن معادل 15.6 درصد برآورد شده استبه گزارش مهر، احمد توکلی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره رانت ۲ میلیارد دلاری دو شرکت
باقی مانده از ماه وارد کانال 3200 تومانی شد. در آخرین روز دوباره افت قیمت پیدا کرد و در نهایت نیمه دوم سال را با کانال 3200 تومانی شروع شد. از ابتدای مهرماه به مدت دوماه تا ابتدای آذرماه، دلار در کانال 3200 تومان سپری کرد. شاید بیشترین تغییر در افزایش قیمت دلار از آذرماه شروع شد. ماهی که مهلت نشست های 1+5 قرار بود تمام شود، اما دوباره تمدید شد. شاید همین تمدید دوباره هم باعث شد تا بعد از آن دلار دیگر رنگ 3200 تومانی را نبیند.بعد از این ماه، هر مرتبه که مسئولان داخلی و خارجی صحبت از توافق هسته ای زدند، قیمت دلار دچار نوسان شد. ولی هیچ وقت کانال 3300 تومانی را ترک نکرد و با شروع سال جدید میلادی وارد کانال 3500 تومانی شد و در بیشترین حالت در هفتم دی ماه 3562 تومان فروخته شد. به این ترتیب، قله افزایش قیمت اسکناس سبز در سال 93، به اولین هفته دی ماه برمی گردد. در زمان اوج گرانی، ولیالله سیف، رییس کل بانک مرکزی، در چهارمین همایش سیاستهای پولی از خودروسازیها بودیم. او میگفت این افراد چه کسانی هستند؟ من نمیدانستم چه بگویم. بیکار در خط تولید بودند.از سوی دیگر، هزینههای سربار هم شامل دستمزدهای غیرتولیدی، بهرههای بانکی، مالیاتهای غیررسمی متفاوت، سفرها، هزینههای مالی و... است. بنابراین همه این مسایل باعث شده که قیمت خودرو غیراقتصادی شود.یک نکته خیلی مهمتر تیراژ تولید است. تیراژ تولید ما اقتصادی نیست. شما چین را ببینید. صنعت خودرو چین حدود سال 2001 شروع به کار کرد. هدفگذاری کرد که در سال 2010 به لحاظ کمی بزرگترین کشور خودروساز باشد و در سال 2009 این اتفاق افتاد. یعنی حتی یکسال قبل از پیشبینیشان. چون زیرساختها را آماده کرده بودند. در واقع مسیری که ما در نصفه راه رها کردیم، آنها تا انتها رفتند.در واقع در این سالها مسیر توسعه صنعت خودرو منحرف شد و این انحراف هم دقیقا به خاطر سلیقهای بودن و منافع یک عدهای بود.در این شرایط شما چه چشماندازی از صنعت خودرو میتوانید متصور وزن ۱۴۵گرمی آن هم باعث شد عنوان سنگینترین گوشی هوشمند را کسب کند. E٨ دارای یک دوربین ۱۳مگاپیکسلی و فلش LED است که از این نظر بعد از اکسپریا Z٣ کامپکت و همرده دوگوشی دیگر قرار دارد. پردازندهای که در این گوشی استفاده شده، دقیقا همان پردازنده اکسپریا Z٣ کامپکت یعنی پردازشگر چهارهستهای اسنپدراگون۸۰۱ که ٢/٥ گیگاهرتزی و دوگیگابایت حافظه داخلی رم است، رتبهاول را دارد. قیمت آن در بازار حدود یکمیلیونو١٥٠هزار تا یکونیممیلیونتومان است.سامسونگ گلکسی A٥این گوشی هوشمند صفحهنمایشی پنجاینچی از نوع سوپرآمولد با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل و تراکم پیکسل۲۹۴ عرضه شده که رتبهچهارم را برایش رقم زد. به لطف بدنه فلزی، نازکترین و سبکترین (۱۲۳گرم) گوشی هوشمند این رده است و از نظر خوشدستی رتبهدوم را دارد. سامسونگ در گلکسی A٥ از یک دوربین ۱۳مگاپیکسلی و فلش LED استفاده کرده که این گوشی را از این نظر همرده اچتیسی One E٨ و هوآوی Honor ٦ قرار میدهد. کرده بودند، اما هزینه آن را میخواستند از مردم دریافت کنند، در صورتی که هر گونه دریافت وام به منظور سرمایه گذاری در صنعت خودرو به صلاح این صنعت بود این در حالی است که وامها در جای دیگری هزینه شده بود. در ادامه پژویان تاکید میکند که در دوره کنونی که آقای شیوا ریاست شورا را بر عهده دارد متاسفانه دولت حمایت چندانی از فعالیت شورا نمیکند. کارکرد شورای رقابت، ضدرقابت استسعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی یکی از منتقدان جدی شورای رقابت است به طوری که نام این شورا را هماهنگ با عملکرد آن نمیداند. لیلاز در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه کارکرد شورای رقابت، ضدرقابت است، میگوید: تصمیم گیریهای این شورا در حوزه خودرو براساس اقتصاد دستوری است. در روزی که این شورا تشکیل شد نگفتند شورای رقابت خودرو،بلکه این شورا تاسیس شد تا در زمینههای مختلف اظهارنظر کند، اما امروز تمام هم و غم شورا درخصوص حوزه خودرو است که هیچ گونه انحصاری در آن وجود